mercoledì 23 maggio 2018

Polish Duolingo: Lesson 12.

D. Lesson 11. ↔︎ Lesson 13.
Home. Fonetica. - Words. - Grammar.
Fonti didattiche. -
LESSON 12.

Dziewczynka: a girl.
Mężczyzna: a man.
A man is eating an apple: mężczyzna je jabłko.
A woman: kobieta.
A boy: chłopiec.
A woman: kobieta.
A girl is eating: dziewczynka je.
I eat: jem.
On jest: he is.
I am a man: jestem mężczyzną.
She: ona.
He is a man: on jest mężczyzną.
I am a woman: jestem kobietą.
I am eating: jem.
pcs: być: present
Ja jestem dziewczynką: I am a girl.
He is drinking a milk: on pije mleko.
He is a boy: on jest chłopcem.
I drink water and eat bread: piję wodę i jem chleb.
He drinks water: on pije wodę.
I am drinking water: ja piję mleko.
Kobieta i mężczyzna: a woman and a man.
The man: mężczyzna.
An apple: jabłko.
A woman is eating an apple: kobieta je jabłko.
Chłopiec: a boy.
Dziewczynka: a girl.
Dziewczynka je jabłko: the girl is eating an apple.
Kobieta: a woman.
I am: jestem.
Ja jestem kobietą: I am a woman.
jabłko apple
I eat an apple: Jem jabłko.
On je jabłko: he eats an apple.
Ona: she.
Ja jestem mężczyzną: I am a man.
On jest mężczyzną: he is a man.
On je chleb: he is eating bread.
A girl and a boy: dziewczynka i chopiec.
I am a boy: jestem chłopcem.
On pije mleko: he is drinking milk.
Jestem dziewczynką: I am a girl.
On pije wodą: he is drinking water.
Ja piję: I am drinking.
Kobieta je: a woman is eating.
Dziewczynka: a girl.
Jabłko: an apple.
Chłopiec: a boy.
Dziewczyenka je: a girl is eating.
A woman: kobieta.
pcs: jeść: present.
Jem: I eat.
On je jabłko: he eats an apple.
On jest mężczyzną: he is a man.
Ona: she.
Ja jestem kobietą: I am a woman.
Ja jestem mężczyzną: I am a man.
Jestem mężczyzną: I am a man.
Dziewczynka pije wodę: a girl drinks water.
Ja jestem dziewczynką: I am a girl.
I am drinking milk: Ja piję mleko.
Mleko i chleb: milk and bread.
Ja jestem chłopcem: I am a boy.
Ja piję: I am drinking.
Jestem dziewczynką: I am a girl.

Nessun commento:

Posta un commento

gr/xxii