martedì 15 maggio 2018

Polish Duolingo: Lesson 6.

D. Lesson 5. ↔︎ Lesson 7.
Home. Fonetica. - Words. - Grammar.
Fonti didattiche. -
LESSON 6.

On pije wodę: He drinks water.
Mleko I chleb: milk and bread.
Ja jem: I eat.
Ja jestem dziewczynką: I am a girl.
On jest chłopcem: he is a boy.
Ja piję mleko: I am drinking milk.
On jest mężczyzną: He is a man.
Jem: I eat.
Ja jestem dziewczynką: I am a girl.
On piję wodę: he is drinking water.
On je chleb: he eats bread.
Jem chleb: I am eating bread.
Dziewczynka I chłopiec: a girl and a boy.
I am a boy: jestem chłopakiem.
On i ona: he and she.
I am drinking milk: ja piję mleko.
A woman is eating: kobieta je.
I am a man: ja jestem mężczyzną.
He drinks water: on piję wodę.
I am a boy: jestem chłopakiem.
Jem chleb: I am eating bread.
On i ona: he and she.
Ona: she.
Mężczyzna: a man.
Mleko I chleb: milk and bread.
Jabłko: apple.
Jestem: I am.
Ja piję: I am drinking.
Ona: she.
Ja jestem kobietą: I am a woman.
Dziewcynka i chłopiec: a girl and a boy.
Mleko: milk.
Jabłko: apple.
Mleko: milk.
A woman is eating: kobieta je.
She eats an apple: ona je jabłko.
Jestem kobietą: I am a woman.
A boy is eating: chłopiec je.
A man is eating: mężczyzna je.
Piję mleko: I am drinking milk.
A man is eating an apple: mężczyzna je jabłko.
She eats an apple: ona je jabłko.

Nessun commento:

Posta un commento

gr/xxii